Friday, January 25, 2013

Hai-O Garam Buluh (Bamboo Salt)






Garam Buluh mempunyai 1001 rahsia membantu mencegah, merawat pelbagai jenis penyakit.

Kini telah ada Garam Buluh yang mana telah terbukti dapat membuang toksin & Asid dalam badan. Garam Buluh ini tidak sama dengan garam biasa kerana ia diproses dengan cara tradisional untuk mendapatkan Mineral yang banyak manakala garam biasa mempunyai kadar bahan kimia yang tinggi terutamanya Klorin, yang digunakan dalam proses memutihkan garam.

Garam Buluh ini telah menjalani proses pembakaran sebanyak 9 kali untuk mendapatkan garam yang bermutu & kaya dengan mineral semulajadi.




Apa itu Garam Buluh??


Garam buluh menggunakan garam dijemur di bawah matahari yang berorganik dan 100% semulajadi sebagai ramuan utamanya. Garam ini diperolehi daripada air laut yang kaya dengan tenaga bijih-bijih bawah tanah Pulau Xiongjin and Pulau Yinping (Pantai Barat Korea). Garam semulajadi ini dimasukkan ke dalam buluh yang berusia tiga tahun, kemudian ditutup dengan tanah liat, dimasukkan ke dalam relau bagas dan dibakar dengan pokok pine sehingga ia mendari serbuk dan ketulan garam buluh terbentuk. Selepas proses pembakaran, bahan berbahaya seperti logam berat yang ada di dalam garam telah dineutralkan atau disingkirkan, manakala intipati pokok pine (resin & minyak pine) dan buluh (200 lebih jenis elelem surih) yang diperlukan oleh badan) bercampur ke dalam garam dan menambahkan kandungan ion logam inorganik yang diperlukan oleh badan manusia seperti magnesium, kalsium, kalium, kuprum, ferum, zink dan sebagainya. 




Zat galian yang diperlukan oleh badan kita tidak boleh diproses dalam badan. Kita hanya boleh dapat zat galian yang diperlukan oleh badan melalui makanan atau minuman. Ianya adalah elemen yang penting dalam pertumbuhan tulang, otot-otot, organ-organ dan darah.




KANDUNGAN UTAMA DALAM GARAM BULUH DAN FUNGSI

Garam Buluh ini mengandungi 70 - 80 JENIS MINERAL ANTARANYA KALSIUM, MAGNESIUM, ZINK, FOSFORUS & BESI.
“ Hampir semua penyakit dikaitkan dengan kekurangan zat galian "-Professor Dr. Pauling (2 kali Pemenang Nobel Award)

Keistimewaan Garam Buluh

1.100% dari bahan semulajadi
2.Mengandungi 76 jenis zat galian (Mineral)
3.Bersifat Alkali
4.Anti Oksida
5.Mempunyai tahap Ph 10 – 11
6.Mempunyai tenaga Bio

Fungsi Garam Buluh

1.Meneutralkan Asid dalam badan.
2.Meneutralkan bahan kimia dalam badan.
3.Membuang toksin dalam badan.
4.Membantu menyerap vitamin yang diambil dengan lebih berkesan.
5.Memberi lebih tenaga pada tubuh badan.
6.Membantu menyelesaikan pelbagai masalah kesihatan.


PERBEZAAN GARAM BULUH DAN GARAM BIASA

Hai-O Garam Buluh menggunakan garam dijemur di bawah matahari yang berorganik dan 100% semulajadi sebagai sumber. Garam ini diperolehi daripada air laut yang kaya dengan tenaga bijih-bijih bawah tanah Pulau Xiongjin dan Pulau Yanping yang terletak di Pantai Barat Korea. Garam semulajadi ini dimasukkan ke dalam buluh yang berusia tiga tahun, kemudian ditutup dengan tanah liat, dimasukkan ke dalam relau bagas, dan dibakar dengan pokok pine sehingga buluh dibakar menjadi serbuk dan ketulan garam buluh terbentuk. Garam buluh telah menyingkirkan bahan berbahaya terhadap badan (misalnya logam berat dan bahan kimia) dalam proses pembuatannya, pada masa yang sama meningkatkan nilai nutrisinya. 

Kebanyakan garam melalui pemprosesan kimia, kandungan natrium adalah lebih tinggi, justeru itu, pengambilan masa panjang akan memudaratkan kesihatan.


Cara Penggunaannya

• Bancuh 1 peket Garam Buluh Hai-O dengan 450ml air (Ukuran cawan mug). Jika terasa terlalu masin, tambahkan sedikit air. (Campur sahaja Jus Sunquick) sodapppp

• Sesuai dibancuh dengan semua jenis air kecuali air berkarbonat (Air bergas),minuman kordial & minuman keras.

Sukatan Penggunaan

• Bagi orang yg sihat 1 hingga 2 paket sehari.
• Bagi ahli sukan, 2 hingga 3 paket sehari.
• Bagi mereka yg menghidap DarahTinggi, Asma, Lelah, Semput, Angin Ahmar, MasalahTulang, Masalah Jantung & Masalah Buah Pinggang….1 paket sehari.
• Bagi penghidap Kencing manis, 2 hingga 3 paket sehari.


TEKNIK SLIMMING DENGAN GARAM BULUH






Bancuh sepeket Garam Buluh dengan segelas air sejuk.
Amalkan minum sepeket sebelum sarapan pagi.
Amalkan minum sepeket sebelum makan tengah hari.
Amalkan minum sepeket sebelum minum petang.


Sekiranya perut anda mempunyai kandungan toksid yang tinggi, anda mungkin akan muntahkan isi perut yang bertoksik itu. Ia hanya berlaku pada kali yang pertama sahaja. Ia tidak berlaku kepada semua orang. Biasanya mereka yang muntah ialah mereka yang makan makanan yang telah diproses dengan bahan kimia seperti mee segera, burger, makanan segera, air berkarbonat dan nescefe.


Muntah ini bukanlah kerana loya atau penyakit, tetapi ini adalah tindakbalas  perut yang sihat menolak toksik dengan serta merta. Untuk mengelakkan muntah, mulakan dengan sepertiga atau seperdua peket dahulu pada pagi  hari yang pertama. Pada hari seterusnya tingkatkan sedikit demi sedikit sehingga dos yang disarankan atau seperti berikut :-


Hari pertama   : Sepeket pagi.
Hari kedua      : Sepeket pagi, Sepeket tengah hari.
Hari ketiga     : Sepeket pagi, Sepeket tengah hari, Sepeket Petang
Program ini biasanya memakan masa tiga minggu atau sebulan, insya Allah.


Garam alkali semulajadi memberi manfaat kepada tubuh sepenuhnya. Tekanan darah dapat distabilkan seterusnya berat badan dapat diturunkan dalam keadaan yang selesa. Kaedah slimming biasanya akan mengganggu tekanan darah, membuat anda rasa terhoyong hayang kerana tekanan darah menjadi rendah tetapi tidak dengan Garam Buluh. 


HARGA : RM 140.00 sekotak (ada 40 paket) 
*harga baru ini berkuat kuasa 1 feb 2015



FB: 
NORAFRA AZMIRA PREMIUM BEAUTIFUL






1 comment :

  1. Salam,
    Nak tanya, jika masalah kencing manis 2-3 peket sehari.. masalah darah tinggi pula 1 peket sehari sahaja..
    bagaimana juka menghadapi kedua2 masalah kesihatan tersebut??
    Mohon pencerahan.. TQ

    ReplyDelete