Sunday, June 17, 2012

Kenapa saya buat biz Hai- O?


Assalamualaikum

 

Hye sume! entry kali ni saya nk kongsikan kenapa saya kata saya nk buat bisnez ni masa leader sy kak aini dtg berkongsi. sebelum sy jumpa kak aini, sy terlebih dahulu dah tau psl biz ni tetapi terlampau banyak cakap2 negative di sekeliling sy. tiada sorg pon yg menyokong untuk buat biz ni.semua bcerita tentang kegagalan.senang cite semua nya tak kasi sy tejebak dlm biz ni. sy plak masa tu blur ya amat,tak phm biz plan yg di terangkan. yela masa tu pg dgr biz plan ramai2.mmg ngantuk n x focus pon.cuma mmg ade niat nk wat side income. so pastu sy decide utk katakan tidak kepada biz ini.kenapa? sebab tak paham lah.



kali kedua, bulan 4, ALLAH berikan satu lg peluang kpda sy. leader sy kak aini dtg berkongsi.first time pakai Premium Beautiful,sebab ade free trial.sy rasa hebat nyeeee product ni! jatuh cinta habis dgn PB!! yela dulu tak merasa.kali ni dah merasa baru tau rasa nye sndiri mcmmana.superbbb dan taknak tggalkan PB dr bdn! Pastu kak aini kongsi kan biz plan pula.haaaaa kali ni mmg saya paham.lps dgr dan bersoal jawab,sy sgt teruja dgn plan yg di bentangkan.tak nampak risiko pon. ye, mmg xde risiko! Sape yg kata ada risiko?? bukan sentuh gaji kita pon.kalau tak buat, itu yang risiko nye.yela xde saving kan,kalau berlaku pape kat kita,family kita,xkan baru nak mencarik duit.dan sy dapati juga, bila dikira2 modalnye hanya lah 0!! yeee modal zero! Org lain nk buat biz pon terkapai2 cari modal.nk bukak restoran,nak bukak spa,pasaraya,nk buat mcm2 biz,mmg modal nye tinggi.tetapi berbeza dgn biz ni.klau sape kata modal besar mmg mathematic die FAILED! .



Dulu masa tak paham psl biz ni, mmg automatik kita kata mcm2, tp bila dah tahu. terus berubah persepsi terhadap biz ni. dan bila sy yakin dan percaya biz ni,saya terus buat! dan in one month,income saya cecah 5angka gara2 dpt bonus dan duit PB. phewwww mcm nak menari2 depan mesin ATM tu rase nye! walhal masuk x sampai sebulan pon.masuk biz ni petengahan bulan yg mana saya hanya ade 2 minggu sebelum pakej GUANGZHOU tutup! kuasa ALLAH kerana berikan sy peluang emas ini, sy qualified ke GUANGZHOU hasil drpada yakin dan percaya saya tehadap biz ini.! usaha yg sangat berbaloi2 !! Alhamdulillah... Next??? London Paris!!!! wehuuuuuu! ;) eiffel tower! kota cinta arghhhhh pengsan 5minit kalau jejak kaki ke sana! sape nak kasi kan??? nak harap kan gaji klau kumpul pon kejap je abis sebab gaji xde la besar mana pon.



Moral of the story, klau kita yakin,kita just buat dan abaikan kata2 negative dari orang sekeliling kita.klau sy, sy mmg nk buat sbb sy punya impian,sy nak bahagiakan family sy,sy nak balas jasa parents sy yg dah bnyk bersusah payah mebesarkan sy.26 tahun mereka besarkan sy,apa sumbangan??? Takde ape pon.so sad.... ;( So, sy decide utk keluar dr zone selasa demi utk mgubah kehidupan ke arah yang lebih baik dan taknak ada 'catuan' dalam setiap ape yg kita nak dan family yg bakal di bina kelak ;)

Surat cinta dari syarikat

Testimonial diri sediri selepas sebulan buat biz
Ini yg dikatakan, badan ramping poket gemok! ;)

p/s : Tunggu next testimonial okey! Takkan every month nak kene kluarkan testimonial, letih plak tengok kan??? Tunggu yaaa! ><

So, saya doakan anda berjaya merempuh halangan pertama iaitu BERANI mbuat keputusan sndiri. Jangan biarkan org lain mencuri impian anda ok!..
pernah sy baca satu article, yg mengatakan,

 

"untuk berjalan beribu2 batu, kita memerlukan langkah pertama"



Saya telah memulakan langkah pertama saya,anda bila lagi? tak payah tepuk dada tanya hati, tengok muka mak ayah atau anak2 je dah cukup utk mberi kesedaran ;)
Jom layan gambar2 kat bawah. Insan2 istimewa dlm hidup ini. =)




Hari dapat bonus PB, terus ajak mereka (2 family) makan2 kat Bagan Lalang, Sepang..











Alhamdulillah, bersyukur dengan nikmat rezeki yang ALLAH kurniakan.


with love,
Azmira Adnan
013-6246938


No comments :

Post a Comment